Skip to Content
Loading...
  Παρακαλώ περιμένετε…
Προφίλ
Follow Job Categories
By Following Companies, You'll be notified when thier new jobs are posted.
















 
 
You are currently following this company.

Select All Deselect All
Προεπισκόπηση
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» είναι ερευνητικός και τεχνολογικός φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την έρευνα και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Ο κεντρικός στρατηγικός ρόλος του Ι.Τ.Υ.Ε. είναι η υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ) ως ο επίσημος τεχνολογικός πυλώνας στήριξης των δράσεων ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Το Ι.Τ.Υ.Ε. είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη και υποστήριξη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και υπηρεσιών για την εκπαίδευση, τη διοίκηση και διαχείριση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, τη διενέργεια των εθνικών προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ, την υποστήριξη της οργάνωσης και λειτουργίας των ηλεκτρονικών υποδομών και των εκπαιδευτικών μονάδων του ΥΠΠΕΘ, καθώς και για την έκδοση και διάθεση των σχολικών βιβλίων. Το Ι.Τ.Υ.Ε. ιδρύθηκε το 1985 και μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 250 ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα.

Η Διεύθυνση Στρατηγικής & Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού (ΔΙΣ) του Ι.Τ.Υ.Ε. είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση της ψηφιακής πολιτικής του ΥΠΠΕΘ για το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για την παροχή εισηγήσεων για τη σχεδίαση της πολιτικής αυτής.

Ανάμεσα στις λειτουργίες της ΔΙΣ περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

    1. Σχεδίαση, ανάπτυξη και συντήρηση συστημάτων και e-υπηρεσιών για την οργάνωση, διαχείριση, αξιοποίηση και διασφάλιση της διάθεσης του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου προς την εκπαιδευτική κοινότητα και το ευρύ κοινό. Περιλαμβάνονται: Αποθετήρια ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου (Φωτόδεντρο), Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου, Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα για μαθητές και εκπαιδευτικούς, e-υπηρεσία διάθεσης ψηφιακών / διαδραστικών σχολικών βιβλίων κλπ.
    2. Σχεδίαση, ανάπτυξη/προσαρμογή και συντήρηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, εκπαιδευτικού λογισμικού, σχετικών εφαρμογών κλπ) για τη σχολική εκπαίδευση
    3. Υπηρεσίες τεκμηρίωσης ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού με βάση τα διεθνή εκπαιδευτικά πρότυπα και διαμόρφωση/προσαρμογή των σχετικών προτύπων για την ελληνική σχολική εκπαίδευση
    4. Προδιαγραφές και διαμόρφωση της ψηφιακής μορφής των σχολικών βιβλίων σύμφωνα με διεθνή πρότυπα, νέες πρακτικές και κατευθύνσεις και διασφάλιση της διάθεσής τους μέσα από σχετικές e-υπηρεσίες.
    5. Διαχείριση και λειτουργία των υπολογιστικών συστημάτων για την παροχή των παραπάνω e-υπηρεσιών προς την εκπαιδευτική κοινότητα και το ευρύ κοινό
    6. Σχεδίαση και υλοποίηση στρατηγικής για την επέκταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα Ψηφιακά Αποθετήρια και στον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου. Περιλαμβάνονται ενέργειες για προσέλκυση νέων παρόχων ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και εφαρμογών, παροχή εκπαίδευσης και υποστήριξη της διαδικασίας ενσωμάτωσης και αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου τρίτων (φορέων πολιτισμού, εκπαίδευσης, βιβλιοθήκες, άλλα έργα).
    7. Υποστήριξη χρηστών (Help Desk) για τη χρήση και αξιοποίηση των e-υπηρεσιών (αποθετήρια ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, υπηρεσία διάθεσης ψηφιακών εκδόσεων σχολικών βιβλίων κα)
    8. Προβολή και προώθηση των παραπάνω e-υπηρεσιών και των δράσεων της Διεύθυνσης προς την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα και το ευρύ κοινό
    9. Συντονισμός ομάδων ή/και υλοποίηση πιλοτικών δράσεων αξιοποίησης των προϊόντων και των υπηρεσιών που αναπτύσσονται
    10. Σχεδίαση, προσέλκυση και υλοποίηση έργων σχετικών με το αντικείμενο της Διεύθυνσης με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς,  εθνικούς ή ιδιωτικούς πόρους.


Πράξη: «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων»

Η Διεύθυνση Στρατηγικής & Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού (ΔΙΣ) έχει αναλάβει το συντονισμό και την υλοποίηση της Πράξης «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο στo πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, κωδ. Πράξης ΟΠΣ 5001312. Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της Πράξης είναι από 31/01/2017 έως 30/12/2018.  Συνολικός Προϋπολογισμός Πράξης: 2.240.000,00 €

Η Πράξη συνοπτικά περιλαμβάνει τα παρακάτω:

  • Δράση 1: Επέκταση, διαμόρφωση και υποστήριξη της λειτουργίας σε ευρεία κλίμακα και της βιωσιμότητας της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας «e-me» για μαθητές και εκπαιδευτικούς (e-me.edu.gr). Περιλαμβάνεται διαμόρφωση της e-me για παραγωγική λειτουργία σε μεγάλη κλίμακα αξιοποιώντας υπάρχουσες υποδομές υπολογιστικού νέφους, εξέλιξη, επέκταση και βελτίωση του κεντρικού συστήματος και των υπηρεσιών της e-me, ανάπτυξη και ενσωμάτωση στην e-me μικρο-εφαρμογών (e-me apps) για επέκταση της λειτουργικότητάς της και τεχνική διαχείριση και υποστήριξη των συστημάτων της e-me.
  • Δράση 2: Επέκταση, βελτίωση και υποστήριξη της λειτουργίας και της βιωσιμότητας των Ψηφιακών Αποθετηρίων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ». Περιλαμβάνονται: επικαιροποίηση του Προφίλ Εφαρμογής Μεταδεδομένων Photodentro GR IEEE LOM AP, επέκταση, βελτίωση και τεχνική υποστήριξη της λειτουργίας των υφιστάμενων Αποθετηρίων «Φωτόδεντρο» (Μαθησιακών Αντικειμένων, Εκπαιδευτικών Βίντεο, Εκπαιδευτικών Λογισμικών, Υλικού Χρηστών και Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών) και των υποστηρικτικών υποσυστημάτων και υπηρεσιών (Σφραγίδες Ποιότητας και Μικρότοποι), ανάπτυξη μικρού αριθμού νέων αποθετηρίων «Φωτόδεντρο» για τη σχολική και προσχολική εκπαίδευση με εφαρμογή του μοντέλου Photodentro SaaS (Software as a Service).
  • Δράση 3: Επέκταση, βελτίωση και υποστήριξη της λειτουργίας και της βιωσιμότητας του Εθνικού Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (photodentro.edu.gr), επιτρέποντας αναζήτηση ψηφιακού περιεχομένου από ένα κεντρικό σημείο, με ενιαίο τρόπο. Επίσης, βελτίωση του υποσυστήματος ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΕΧΤ που υποστηρίζει την Εθνική Υπηρεσία Συσσώρευσης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση και διασύνδεση στον Εθνικό Συσσωρευτή (συσσώρευση) μικρού αριθμού εξωτερικών αποθετηρίων με παιδαγωγικό εμπλουτισμό μεταδεδομένων όπου απαιτείται.
  • Δράση 4: Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του ιστοτόπου «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» (e-books.edu.gr) και δημιουργία Αποθετηρίου «Φωτόδεντρο Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία». Περιλαμβάνεται μετάπτωση περιεχομένου και τεκμηρίωση με μεταδεδομένα υφιστάμενων βιβλίων, ανάρτηση, τεκμηρίωση και διάθεση νέων ή επικαιροποιημένων εκδόσεων σχολικών βιβλίων και υποστήριξη χρηστών.
  • Δράση 5: Ανάπτυξη μερικών εκατοντάδων νέων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OERs) για την τυπική ή άτυπη, σχολική και προσχολική εκπαίδευση καθώς και βελτίωση και επικαιροποίηση μικρού αριθμού υφιστάμενων OERs.
  • Δράση 6: Επιλογή ανάρτηση, μετασχολιασμό (τεκμηρίωση με μεταδεδομένα) και δημοσίευση στα Αποθετήρια «Φωτόδεντρο» μερικών εκατοντάδων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OERs) που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της Πράξης ή ανευρίσκονται από άλλες πηγές, καθώς και βελτίωση της ποιότητας των μεταδεδομένων επιλεγμένων ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων των Αποθετηρίων «Φωτόδεντρο».
  • Δράση 7: Επέκταση και επικαιροποίηση του εμπλουτισμού υφιστάμενων Διαδραστικών Σχολικών Βιβλίων με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους καθώς και εμπλουτισμός μικρού αριθμού νέων σχολικών βιβλίων. Επίσης, επικαιροποίηση της HTML μορφής υφιστάμενων βιβλίων καθώς και μετατροπή σε HTML μικρού αριθμού νέων βιβλίων.
  • Δράση 8: Συνέχεια και επέκταση της Δράσης «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ» για την ανάδειξη και προβολή καλών Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου, με την υποστήριξη περιφερειακών «πρεσβευτών», του κόμβου «Συμμετέχω» (i-participate.gr) και του Αποθετηρίου «Φωτόδεντρο Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές», καθώς και διενέργεια Διαγωνισμού Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών.
  • Δράση 9: Ενέργειες δημοσιότητας και προβολής του έργου σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο (διαμόρφωση και λειτουργία web site, διοργάνωση ημερίδων, συμμετοχή σε συνέδρια, δημιουργία υλικού δημοσιότητας και προβολή στα κοινωνικά δίκτυα)
  • Δράση 10: Διοικητική, Οικονομικοτεχνική και Επιστημονική Στήριξη της Πράξης